“Визначити канали поширення дезінформації у ЗМІ”, – “Стоп корупції” готується до моніторингу парламентських виборів

cropped-stopcor_logo_1000x1000px_150dpi-129 травня у столиці з ініціативи ГО “Стоп корупції” відбувся круглий стіл щодо медіа-маніпуляцій в українських ЗМІ під час виборів.

Спікерами на заході виступили координатор громадської організації Роман Бочкала, продакт-маркетинг менеджер “Semantrum” Олена Шабуніна, голова Українського центру соціального розвитку Ія Сухіташвілі, директор програм Українського центру соціального розвитку Ігор Рейтерович, директор Інституту громадянської освіти НаУКМА Людмила Зубрицька та фундатор NPG, експерт-політолог Ірина Сєрова.

Головною метою заходу стала заява про старт проекту з контролю парламентських виборів в Україні, партнерське створення методики викриття та спростування інформаційних фейків у ЗМІ, а також об’єднання ГО “Стоп корупції” з дружніми організаціям.

У ході моніторингу виборів передбачається використання найновіших сучасних технологій аналізу великих масивів даних, картування (mapping) каналів, свідомого поширення маніпулятивної дезінформації, експертні дослідження і журналістські розслідування. Про це під час круглого столу заявив координатор ГО “Стоп корупції” Роман Бочкала.

bochkala 

В ході парламентських виборів потрібно виробити стратегію завдань для виявлення порушень виборчого законодавства з огляду на порушення, які були на президентських виборах. Наша робота зосереджена на тому, щоб політологи й експерти обмінялись думками щодо проекту, який ми будемо впроваджувати. “Стоп політичній корупції” – точкова назва стосується парламентської компанії. Сьогодні маємо напрацювати цей формат. Є платформа “Семантрум” – проект, який допомагає протидіяти фейками. Сьогодні з нами представник цієї компанії, ми будемо співпрацювати та розкажемо присутнім, як можна реалізувати протидію фейкам. Також присутні представники з регіонів, які можуть пояснити, як виглядає ситуацію на місцях”, – наголосив він. Під час заходу запрошені експерти висловили свої думки щодо проблеми використання маніпулятивних технік в українських ЗМІ, а також створення та розповсюдження інформаційних фейків серед населення з метою просунути того чи іншого кандидата. На думку експертки аналітичної платформи з медіа-моніторингу “Semantrum” Олени Шабуніної, емоційне сприйняття інформації споживачами – одна з серйозних проблем в українському медіа-просторі. “Фактчекінг зараз недостатньо добре працює, ми переходимо на рівень “емочекінг”, адже якщо щось в тебе викликає бурхливу емоцію, наприклад, гнів чи обурення, та хочеш одразу цим поділитись, отже, скоріше за все, тобою маніпулюють. Спростування – це нейтральна емоція, тому вона не виграє”, – зазначила Олена Шабуніна. Експертка переконана, що спільний проект, який запускає ГО “Стоп корупції” у співпраці з низкою громадських організацій, допоможе виробити ті типи алгоритмів, які допоможуть виявляти маніпулятивні впливи. Таку позицію підтримав і директор програм Українського центру соціального розвитку Ігор Рейтерович. “Більшість людей робить свій вибір емоційно. На останніх виборах намалювалась тенденція, ми стаємо схожі на РФ. Варто готуватись до того, що на місцях перед парламентськими виборами точно будуть продукуватись фейки. Це буде ціла система, побудована на різних матеріалах. Немає сенсу боротись з дезінформацією – її не подолати. Потрібно визначити її канали та створити певну базу ЗМІ, які займались поширенням дезінформації”, – наголосив він. Надалі сторони домовились про співпрацю й спільне створення унікальної системи, яка допоможе виявляти неправдиву інформацію в українських ЗМІ та боротися з нею. До участі у заході також були запрошені представники регіональних підрозділів ГО “Стоп корупції” з різних областей України. stopcor

Джерело: Інформаційний портал «СтопКор»

Напишіть відгук

Please log in using one of these methods to post your comment:

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s